Сенчанська сільська територіальна громада
Полтавська область, Миргородський район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Третя позачергова сесія Сенчанської сільської ради VIII скликання від 11.01.2021 року

Дата: 12.01.2021 13:05
Кількість переглядів: 2573

 

Фото без опису

 

 

ПРОЕКТ

 

СЕНЧАНСЬКА СІЛЬСЬКА  РАДА

Третя позачергова сесія восьмого скликання

РІШЕННЯ

 

 

11 січня 2021 року                     №

 

 

Про звернення щодо надання послуг з транспортування та розподілу природного газу

 

Відповідно до ч. 2 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні",  сільська рада

 

в и р і ш и л а:

 

1. Схвалити звернення депутатів Сенчанської сільської ради до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг збільшення тарифів на послуги розподілу природного газу та абонентської плати за газ для населення (текст звернення додається).

2. Виконавчому комітету сільської ради:

2.1. Надіслати звернення Президенту України, Верховній Раді України, Кабінету Міністрів України, Національній комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, Полтавській обласній раді.

2.2. Опублікувати текст звернення в газеті "Вісник Сенчанської громади" та на офіційному сайті Сенчанської сільської ради.

3. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію сільської ради з гуманітарних питань, прав людини, законності, запобігання та протидії корупції, депутатської діяльності, етики, регламенту.

 

         

  Сільський голова                                     Н.В.Сліпухова                     

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

ЗВЕРНЕННЯ

депутатів Сенчанської сільської ради до Президента України,

Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг щодо  

збільшення тарифів на послуги розподілу природного газу та абонентської плати за газ для населення.

 

    Ми, депутати Сенчанської сільської ради, глибоко стурбовані ситуацією, що склалася у зв’язку зі збільшенням НКРЕКП з 01 січня 2021 року для споживачів  тарифів на послуги розподілу природного газу та абонентської плати за газ для населення, заявляємо про рішучий протест щодо таких дій .

     Однією з найбільш актуальних проблем Сенчанської територіальної громади на даний час є необхідність врегулювання питань газопостачання та послуг розподілу природного газу, що надаються AT «Оператор газорозподільної системи «Полтавагаз» для переважної більшості жителів громади,  та АТ «Оператор газорозподільної системи «Лубнигаз», так як жителі Жданівського старостинського округу Сенчанської сільської ради обслуговуються саме АТ  « Оператор газорозподільної системи «Лубнигаз».

    Причиною цього стало підвищення з 01.01.2021 року для споживачів AT «Оператор газорозподільної системи « Полтавагаз» тарифів на послуги розподілу природного газу, а АТ «Оператор газорозподільної системи «Лубнигаз» тарифів на послуги розподілу природного газу у 2 рази, який є найвищим у Полтавській області та одним з найвищих в Україні. Крім того, ситуація значно загострилася у зв’язку з неналежною якістю послуг, що надаються, та частими випадками некоректного ставлення працівників AT «Оператор газорозподільної системи «Лубнигаз» до споживачів.

Постановами НКРЕКП від 16.12.2020 - № 2460 для АТ «Оператор газорозподільної системи «Полтавагаз» було встановлено тариф на послуги розподілу природного газу в розмірі 2.316 грн. за 1 куб.м , та № 2456 для AT  «Оператор газорозподільної системи «Лубнигаз» було встановлено тариф на послуги розподілу природного газу в розмірі 2,94 грн. за 1 м3 на місяць (з ПДВ), що вдвічі більше попереднього тарифу. Це викликало обурення і несприйняття населення Сенчанської територіальної громади Миргородського району .     

    Складається враження, що НКРЕКП як регулятор у сфері енергетики умисно переклала плату за розподіл та транспортування газу з відповідних підприємств на населення. Це при тому, що більше 70% розподільчих мереж, які будуть отримувати фіксовану абонентську плату, знаходяться в управлінні компаній олігархів.

Радикально змінена методологія розрахунку перетворює доставку газу до житлового будинку чи квартири в окрему комунальну послугу, а загальні видатки платників за газ можуть зрости в декілька разів.

Досить негативним наслідком введення в дію таких тарифів є значне посилення диференціації сукупної плати за газ для регіонів, коли відчутним буде нерівномірний їх розподіл. Виходить, що в розвинених промислових регіонах та великих містах, де щільність споживачів більша, тариф буде меншим. У віддалених районах, де невеликі розподільчі компанії та компанії з малою кількістю абонентів, тариф буде високим , тому необхідно НКРЕКП переглянути тариф на послугу розподілу природного газу, а саме його структуру (елементи витрат), привести тариф на послугу розподілу газу до єдиного значення для всіх жителів країни  з метою забезпечення соціальної справедливості, переглянути підстави нарахування за послугу розподілу газу для нових споживачів та тих, які у поточний чи попередній рік не споживають/споживали природний газ . Про яку економічну обґрунтованість розрахунків за доставку газу до споживача можна говорити , коли виставляється рахунок за доставку родинам, які тільки в січні місяці цього року підвели до оселі газ і навіть не встигли ним скористатися або які роками ним не користуються?

До того ж, при розробленні та введенні нових тарифів на газ НКРЕКП не взято до уваги ті обставини, що більшість побутових споживачів, в основному - сільське населення, тодішні колгоспи - придбали газові труби  та прокладали газопроводи до своїх квартир чи житлових будинків виключно за власний рахунок. У зв’язку з цим виникає цілком логічне запитання: чому пересічні громадяни з прожитковим мінімумом в розмірі 2102 грн. на одну працездатну особу, змушені додатково платити так званий «податок на трубу» за власні кошти?

Наголошуємо на тому, що запровадження НКРЕКП збільшеної абонентської плати для споживачів природного газу, яке призведе до необґрунтованого збільшення сумарних платежів за газ для населення, суперечить положенню пункту 1 частини 1 статті 3 Закону України «Про ринок природного газу», оскільки не сприяє реалізації одного із принципів функціонування ринку природного газу – принципу забезпечення високого рівня захисту прав та інтересів споживачів природного газу.

Окрім того, жителям Вирішальненської сільської ради транспортується неочищений газ Яблунівського УКПГ газового промислу, який розташований на відстані 8-10 км. від споживачів; газопроводи, що проходять по селах та вулицях сільської ради були побудовані ДПДГ Вирішальне, інша частина вуличних газопроводів та підводів до будинків була побудована жителями громади за власний рахунок, і на сьогодні громадяни не розуміють, чому вони повинні сплачувати за транспортування газу по їх власних трубах.

Враховуючи вищевикладене, з метою повного і всебічного захисту прав та інтересів споживачів природного газу, запобігання погіршення соціально-економічної ситуації в Україні, уникнення соціальної напруги серед населення,

просимо Вас:

  1. Призупинити постанову Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 16.12.2020 № 2460 для АТ «Оператор газорозподільної системи «Полтавагаз» та № 2456 «Про встановлення тарифу на послуги розподілу природного газу для AT «Оператор газорозподільної системи «Лубнигаз».
  2. Ініціювати внесення змін до Закону України «Про ринок природного газу», постанов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП) від 30.09.2015 № 2494 «Про затвердження Кодексу газорозподільних систем», від 25.02016 № 236 «Про затвердження Методики визначення та розрахунку тарифу на послуги розподілу природного газу» та інших чинних нормативно-правових актів з таких питань:

- відмінити окрему оплату за послуги розподілу природного газу та включити вказані витрати до складу тарифу на природний газ;

  • під час визначення вартості послуги розподілу природного газу складову собівартості «вартість газу на виробничо-технологічні витрати, нормовані та питомі витрати та власні потреби» формувати з врахуванням ціни газу виключно власного видобутку;
  • забезпечити формування тарифів на природний газ для побутових споживачів з врахуванням собівартості природного газу виключно власного видобутку;
  • врегулювати інші питання, підняті громадськістю.
  1. Розробити новий нормативний механізм нарахування тарифів на природний газ на засадах прозорості, об’єктивної економічної обґрунтованості та з урахуванням сучасних ринкових умов.

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень